14.9.2013

Tarina perheenäidistä, rahasta ja ovikellosta

Oletteko kuulleet sen tarinan perheenäidistä, jonka rahat olivat lopussa? Oli kaapit ja kukkarot tyhjinä. Ja lapsia oli, oli ainakin viisi kuusi seitsemän, ehkä noin kahdeksan. Mutta äiti tiesi mitä tehdä. Hän kokosi perheen pöydän ääreen ja risti kätensä. Aamenen jälkeen soi ovikello. Oli ovella ystävä, oli ystävällä kaksi täyttä ruokakassia mukanaan. Halleluja ja bon apetit!

Olin mäkin sen tarinan kuullut, jo kauan sitten ja monta kertaa. Aina kaverin kaverille sattuu ja tapahtuu! Ei se tarina kuitenkaan ensimmäisenä noussut mieleeni, kun tässä eräänä yönä valvoin ja ajattelin rahaa: sen tuomaa turvaa, sen puutteen synnyttämää turvattomuutta, sydämen valintoja ja niiden seuralaista, taloudellista epävarmuutta.

Aamu tuli ja juotiin miehen kanssa kahvit, Pirkan suodatinjauhatusta, kaksi pakettia viidellä eurolla. Juotiin kahvit ja soitettiin tietokoneelta TV-seiskaa. Uskonsankari ruudun takana kertoi saman vanhan tarinan: rahat lopussa, kädet ristissä, ovikello pimpom - kyllä Herra on hyvä!

Niin, ovikello soi. Mies nousi kahvipöydästä. Oli ovella naapuri, naapurilla arkista asiaa, mutta postilaatikosta - samalla reissulla meidän omasta harmaasta postilaatikostamme löytyi kirjekuori. Sen sain avata minä. Kuoren päälle oli piirretty punainen sydän. Ja kuoren sisällä oli kaksi seteliä. Otin setelit käteeni ja itkin. Kuinka voikaan perheenäiti suomalaiselle setelille itkeä!

Se olin minä.
Se olin minä!

Ja se on minun Herrani,
joka on hyvä!

10 kommenttia:

  1. Nämä tämmöset on aina ihania! Olen ollut osittain vastaavassa tilanteessa, ja se kuori postilaatikossa oli surua suurempi silloin. Herra on hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On niin ihana tietää, ettei olla asioidemme kanssa yksin! ♥

      Poista
  2. Kiitos rohkaisusta ja ilosta, jonka koin lukiessa postauksesi! Herralla on totisesti hyvä tahto meitä kohtaan! Ja Hänen avullaan ollaan selvitty tähän päivään asti; jotta voidaan tehdä todistajan tehtävää elävän Jumalan hyvin elävästä ja luovasta tavastaan auttaa luotujaan!

    Edelleen siunaten t.t

    VastaaPoista
  3. Aivan ihana postaus!!♥ KIITOS!
    Itsekin olen huomannut selkeäää johdatusta viime aikoina elämässäni, olen siitä niin iloinen, niin ihmeissäni, niin onnellinen ja kiitollinen♥ Vahvistaaa uskoa:)

    Siunattua viikkkoa teille!!♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Siunaukset takaisin, Marikki! ♥

      Poista
  4. Meidän esikko halusi tulevan viikonlopun Hope tapahtumaan... lippu 69e(sis majoitus ja aamupala)...ja matkat, ruoka... Mutta oli mahdollisuus hakea sponsoria ja lippu maksaisi vain 20e. Pe illalla tuli viesti olet saanut sponsorin! :) Kiitos Herralle tuntemattoman anteliaasta sydämestä! 'poikkeuksellisesti kysyimme jo ennemmin appiukkoakin sponsoroimaan ja lupasi avustaa... Niillä neiti saa matkat ja ruuat maksuun :) Siunausta kummalekin antajalle. Teidänkin omalle!

    VastaaPoista