28.4.2013

Sydämiä

Sain pari viikkoa sitten haasteen Keskeneräinen-blogin Innalta. Kiitos ja apua! Haasteen ideana on, että haastettu kertoo itsestään 11 satunnaista asiaa, vastaa haastajan tekemiin 11 kysymykseen, keksii uudet 11 kysymystä ja haastaa 11 bloggaajaa alle 200 lukijan blogeista vastaamaan näihin kysymyksiin. Huh!

No, mä vähän skippaan ja priorisoin - joskus täytyy. Jatkuvasti täytyy! Vastaan siis Innan hyviin kysymyksiin ja haastan teidät kurkistamaan sekä Innan että Millamin blogiin - Tuhat tuikkivaa tähteä -blogin Millamilta sain New Blog Love -sydämen, kaunis kiitos myös siitä! Inna bloggaa opiskelija-arjestaan, omistaa kauniit keltaiset crocksit ja testimaistelee muun muassa kasvishampurilaisia. Millam taas kertoo elämästään suloisen pikku Tirpan äitinä. Mutta siis, tässä kysymykset vastauksineen:

1. Minkä kirjan olet lukenut viimeisimpänä? 
Oon lukenut viime aikoina paljon vähemmän kuin toivoisin lukevani. Tytöille oon lukemassa Timo Parvelan Ella-sarjan kirjaa Ella ja seitsemän törppöä. Jos mun pitäis olla suomalainen mieskirjailija, tiedän kuka haluaisin olla! Me ulvotaan kirjalle kuin - puolikojootit!

2. Minkä elokuvan olet katsonut viimeisimpänä?
Perjantai-iltana seurailin sivusilmällä Madagaskar kolmosta - liian levotonta menoa mun makuun. Mies oli maailmalla, ja haettiin Ärrältä lapsille vähän jotain rauhoittavaa. Poika lähti kymmenen minuutin jälkeen pihalle, nuorempi tyttö heti perään, vanhin katsoi sinnillä loppuun. Viimeisin oikeasti alusta loppuun katsottu elokuva taitaa olla Miesten vuoro.

3. Millainen olisi unelmiesi vapaapäivä?

Kunnon yöunet, rauhallinen aamukahvi terassilla, hyvää lukemista, mies kotona, lapset - no, kotona nekin, mutta sopuisina rauhallisina tyytyväisinä siinä pihalla, linnunlaulua, auringonpaistetta, muutama pala suklaata kahvin päälle. Kiireetön perusarki on muuhun tottuneelle juhlaa!

4. Oma auto vai joukkoliikenne? Miksi?
Toimiva joukkoliikenne ois loistojuttu, mutta meidän periltä lähtee linja-auto kerran tunnissa eikä sekään aina toivottuun suuntaan. Siispä oma auto paras auto! Me ajetaan 7-paikkaisella, hiljalleen ruostuvalla asenneautolla.

5. Kerro yksi muisto lapsuudestasi?

Taisin olla vielä alle kouluikäinen, kun näin unta pienestä pilvestä, joka laskeutui mummolan nurmikolle. Otin pilven käsiini, ja se oli kuin pumpulia tai hattaraa. Pieni pilvi pehmoinen, pimpeli pompeli pom... Kaikkea sitä muistaakin!

6. Minkä alan ammattilaiseksi et haluaisi koskaan päätyä?
Tuota, öh, ammattirikollisuus vois olla vaikea yhdistää tähän nykyiseen elämäntilanteeseen, eikä musta sen puoleen poliisiksikaan olisi. Siisti sisätyö mulle, kiitos!

7. Unelma-ammattisi lapsena?
Opettaja tai kirjailija.

8. Mitä kaikkea olet elämäsi aikana harrastanut?
Sitä sun tätä, kaikkea epäammattimaisen rennolla asenteella: musiikkia, käsitöitä, lukemista, kirjoittamista, lenkkeilyä - muun muassa. Ja sit mä oon ruvennut pitämään blogia!

9. Onko sinulla ollut/onko lemmikkejä? Mitä?
Ei yhden yhtä. Ollaan sen verran allergisia, ettei ikävä kyllä taida tullakaan.

10. Mikä päätös on muuttanut elämääsi suuresti?
Olin 14-vuotias, kun teini-ikäisen vilpittömyydellä rukoilin elämäni rukouksen: "Jeesus, ota kaikki tää paska." Oon kasvanut ateistisessa perheessä eikä päätös kääntyä Jumalan puoleen ollut mikään itsestäänselvyys, mutta - no - se on ehdottomasti kannattanut!

11. Kirja, joka on vaikuttanut sinuun eniten?
No, tähän on vain yksi vastaus. Ja kestosuosikkini tuosta kirjasta on Filippiläiskirjeen 4. luku: Älkää mistään murehtiko - - ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi - - Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa... :)
 
Siunattua sunnuntaita kaikille - sydämeni on teidän!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti