25.3.2013

Magneetti

Ostin joitakin kuukausia sitten jääkaapin oveen uuden magneetin. Ihan vahingossa seisahduin kaupassa magneettitelineen viereen, ja jotenkin mun silmät vaan äkkäs sen. Mieli alko kelailla erilaisia sisustusfraaseja ja musta tuntu, että tää on nyt yks NIISTÄ hetkistä: "Ohittamaton löytö. Tarttui mukaan. Viehättävä yksityiskohta." Magneetissa luki: "Naisia täytyy rakastaa, ei ymmärtää."

Kotona muistin - ei vitsit - että mustahan piti tulla minimalisti! Laitoin magneetin jääkaapin oveen ja olin niin kuin kaikki olis ollut ok. Vaan kun ei ollut. Magneetin kuvassa kainoilmeinen tyttö piteli sylissään suurta punaista sydäntä. Sydän oli ihan okei, mutta kuvan tausta oli keltainen, ja tytöllä päällään vihreä mekko. Olin just antanut äidilleni kaikki keltaiset astiat ja jaellut eteenpäin parit vihreät matot ja taulunkehykset. Mitä ihmettä mä olin ajatellut! Tai siis: miten paljon olinkaan jättänyt ajattelematta! Sitäpaitsi mä joudun aukomaan sitä ovea ihan työkseni.

En uskaltanut puhua asiasta miehelle. Magneetti hyppi mun herkille silmille, mutta en halunnut häiritä kriisillä meidän seesteistä avioliittoa. Aika onneksi kului. Ja magneetin reuna alko repsottaa. Eikö mitä! Pinta onkin paperia! Vedän tytön varovasti irti magneetin pinnasta. Kivi molskahtaa sydämeltä. Mun rumasta ankanpoikasesta kuoriutuu upea musta joutsen!

Toivottavasti mies ei kysele magneettitytön perään. Ei se kuitenkaan ymmärtäis, miks mun piti hankkiutua siitä eroon. Tää vaan on nyt hyvä näin. Kaikessa hiljaisuudessa kätken sanat sydämeeni ja tutkistelen niitä siellä: "Naisia täytyy rakastaa, ei ymmärtää."




2 kommenttia:

  1. Heippa! Ihana oli löytää tänne, sinunkin uutukaiseen blogiisi! Tervetuloa joukkoon :) Mukavaa hommaa on tämä!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Mukava oli löytää myös sut, ja saada jutuille yks lukija! ;)

    VastaaPoista